6 Ağustos 2012 Pazartesi

Ey Kadın

-Seçemedin kendini
Ve unutmak için yaşadın-
O İstanbul şehri şahaneydi
Hızlı dinamik uyarıcı-Akıyordu zamana
Camın arkasında siluetin-Unutulmak için yaşadın-Gölge gibi yaşadın

Yaralanan da gölgen
Ağlayan da-Yanan da sen

Yol (cu) luk-

Yol çok uzundu
Yağmur bir daha yağmadı
Goya tablosundan bir deli bakışı 
Dünya halleri can derdi-Ne gam
(seni düşündüm dokuz dakika)
içimde yüz kapılı koridorlar
renkler, deniz, karşı kıyılar, yelkenli
tüller, cam kenarında eşarplar
deniz duvar, kadın görüntü
gecede pembe bahar..

içimdeki masalcı ne istediğimi bilmiyor
soluğum üşüdüm sensiz

balıkçı kuşları-sarı sokak kerpiç evler
 mor tebessüm-eteğim çorabım çocukluğum
düğün alayı turuncu tablo gelinler
tarlada tütün pamuk-ben gidiyorum şiire doğru

(ben gidiyorum şiire doğru)

 tek başıma yalnızım 
salıncakta bir kadın sallanıyor 
ben değilim-o yalnız bir kadın
ayakları suyun içinde

(ipekten aslını sökerdi)

üç bin göz ayı balığı iki kuş 
deniz kıyısından yükselirlerdi 
 ben gidiyordum şiire doğru
güneşi çalan ağaç 
aynanın içinde görüntüydü 
çiçekler gölün içindeydi 

göl dalgasız- adam görüntü 
hep aynanın yüzünde -BEN ŞİİRİN YÜZÜNDEN GEÇTİM

aile kadını masaya koymuş başını 
merdivenli yollara çıkmış 
ağlasın kara çocuk gözyaşı avunmaz

 saçlarından kuşlar uçuran kadın 
birdenbire istanbul'u düşlemiş 
odasına deniz koymuş -kayık çizmiş
 rüzgar yüzlüler gelip bakmışlar 
özgür kızıllar-rüzgar ayaklı atlar 
dansçı özgür kızıllaaaaar

BALIKÇI KUŞLARI SARI SOKAK KERPİÇ EVLER 
SONRA YÜZLERİNİ DÖNDÜLER IRMAĞIN SUYUNA DÜŞTÜ BAKIŞLARI

Bendeki bozuk şiirin kayıp sözcüklerini arıyordum amansızca

rengin özesmi


                                                                      Amedeo Modigliani – Portrait of Maude Abrantes


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder