24 Aralık 2010 Cuma

Kaza I

KAZA-I

bir kış sabahı
bir kalabalık
caddede..
bir düş..
bir ölüm gelir dayanır
kapınıza DAYANIR

bir araba kazasında
Kukla sürücüler..
saçlarını topladı ve gitti
bitti..

en zalim düş kendimin-miş
anılar uyansın uyusun uyansın
uyuşuk düşler uyansın
yutucu unutkan toprak uyansın
kısır hayatlar uyansın
deli-YİM
sağanak düşler GİBİ
yağmur yağsın başıma
bana bu yağmuru ilk verişin
ilk verişin ..

hangi 'an'da saklanıyorSUN ANNE

döndüğümüz gün sonu
ne konuşabildim
ne diriydim
ne ölüydüm

üç çizgi göz
ve değnekli o deli adam
anahtar deliğinden bana baktılar

o boş kağıt beni bekledi
o boş beyaz kağıda şiir düşmedi..

bir pencere denize açıldı
güneş denize düştü
güneşimiz söndü kızım
dedi BABAM
sinirlerim bozuk konuşma
konuş konuşma konuş
hiç bir şeyi
hiç bir şeye bağlama
dondurucu sessizliğine çekil dur
konuşma
o kadın ANNEM

saçlarını topladı ve gitti
bitti..

Bu gece anneme..


kırmızı yüz-lü
büyük bir ay
gökyüzüne asılı yıldız
ve eski avlu..



ilk adımı hatırlıyor musunuz?
şimdi kim bana anlatacak söyleyiniz..

yıldızları saydım
bir tek yıldız gördüm sadece
sanki benim nasıl olduğumu
o anlayacak-mış

YILDIZLAR AŞKINA
O BENİM İÇİN AĞLASIN

siz benim annem artık yoksunuz..

ne bu acı ne o yıldız
beni avutamaz

nasıl oldu mu?
AĞLADIM..

kumlara karıştı gözyaşı..
ancak kalbim çığlık çığlığa



ben kum-muşum

anneler de yıldızlar gibi kayarmış

yabancı kuşlar gibiyim
ülkesine çok uzaklarda

uçuşan
yabancı kuşlar gibi..

kırmızı iz
büyük bir ay
gökyüzüne asılı bir yıldız
ve eski avlu

BEN KUMMUŞUM



Rengin ÖZESMİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder